Header Ads

C|tEr PaSaL tOt

29 March 2007 adalah tarikh yang sangat keramat pada sahabatku, Syalydia aka T0T. Kalau tahun lepas kami buat satu party untuk dia, pernah aku ceritakan aktiviti itu disini dulu. Tahun ni kami tak tau nak beli apa kat dia... isk takutnya.... nak nak plak dengaq laki dia belikan kasut LV, takutnya aku dan Patty tatau nak beli apa plak ni... Tapi aku ni kan, kalau dah best friend punya birthday ni, tak bagi apa-apa rasa tak cukup arila plak... rasa cam tak patutlah sangat... so orang kata tu biarlah nampak ada intention walaupun tak semestinya nak beli kan... (adab Melayu memang hipokrit, kalau tak namanya kurang ajaq) jadi aku pun tanyalah dia via YM, perbualan adalah seperti berikut:

shai (3/29/07 3:24:32 PM): apsal asal besday hang jer gaji kuar lewat?
lydia (3/29/07 3:36:51 PM): tu lah kan
lydia (3/29/07 3:36:51 PM): dajey sggh
shai (3/29/07 3:37:42 PM): muehehehe
shai (3/29/07 3:37:45 PM): hang nak makan kat mana?
shai (3/29/07 3:37:54 PM): aku tahun ni tatau nak beli apa utk hang
shai (3/29/07 3:38:18 PM): pasai nak beli2 baju ka kasut ka... aku mmg tak
reti
lydia (3/29/07 3:38:51 PM): x mo mkn aku diet
shai (3/29/07 3:38:58 PM): diet plak dah...
shai (3/29/07 3:39:03 PM): ha ni yang aku takut ni
lydia (3/29/07 3:43:49 PM): takut no
lydia (3/29/07 3:44:00 PM): susah apa
lydia (3/29/07 3:44:17 PM): x yah lah...
shai (3/29/07 3:44:48 PM): isk betui ka lydia ni?
shai (3/29/07 3:45:01 PM): ni sapa yang jawap ni?
shai (3/29/07 3:45:08 PM): ni bukan tot nih
lydia (3/29/07 3:47:53 PM): aku lar...
shai (3/29/07 3:48:19 PM): sat sat aku tak pueh hati ni...

dan kemudian aku terus lari turun check betui ke dia...kekekeke...

begitulah perbualan yang semacam tak percaya aku itulah kawan aku si Lydia ni. Pasai dia pantang orang tanya... carik nahas la tu namanya... muehehehe... dan aku rasa waktu dan ketika aku bertanyakan hal tu, kemungkinan besar dia mengalami masalah kejang jari ataupun demam angin lalu yang tak dapat dipastikan dari mana asal usulnya... kerana keesokan arinya... dengan meliuk lentok dan senyum simpul dia ke tempat aku sambil bertanya khabar "Aku rindu kat hang la... apa khabar orang kaya?" (ni pasal dia dengaq citer loan aku lulus...ceit) dan start dari pagi tu dia dok ungkit pasal birthday present yang masih dia belum terima dari aku dan patty...



Dalam pada tu... sempat gak salah sorang colleague kami belikan kek untuk dia. Maka adalah sket celebration untuk dia walaupun tak sehebat tahun lalu. Ala... tot, kawan-kawan hang belah sana pun dah celebrate untuk hang kan... so tahun ni punya planning bawak ke tahun depan je la... tapi kira tahun ni kami celebrate dengan cara yang unik sikit. Takda lilin, jadi kami gantikan rokok sebagai gantinya... so instead of dia kena tiup lilin, this time kena isap rokoknya la... disebabkan lokasi celebrate kat opis yang non-smoking area, maka dibawa kek tu dan diletak kat tangga belakang... maka beginilah rupanya:




Well actually kalau orang tak kenal kat Lydia ni, mungkin orang akan fikir yang bukan-bukan pasal dia tapi sebenarnya she is a good friend + gila + rempang + sewel + apa lagi ek? pikiaq sendiri ar... miahahaha... hanya orang yang rapat dengan Lydia saja tau camana penyakit dia ni... memang tak dapat diubati... happy birthday tot... WE LOVE YOU!

5 comments:

  1. hantu ko boh gambaq mcm org nak berak tuh!! ni readers semua sebenaqnya dia saja dengki dgn aku tu pasai dia letak gambaq rupa or utan tu kt situ. Itu sebenarnya bkn aku....

    ReplyDelete
  2. Ha ni camana ni mcm mana ni aku nk letak gambaq lawa aku kt sini nih...ishhk x reti aku. Blog apa pelik sgt...aku buat lam blog org lain bole..

    Nih at least MNG nah for my bday gift...INGAT! MNG size XS. Kalau p beli yg lain, longgaq aku x tau nah... hahahahahah

    ReplyDelete
  3. miahahaha.... mana boleh.... hanya aku jer la yang bley boh

    ReplyDelete
  4. hehehehe...kelakor tul gambar kwn ko tuhhh, sambut besday duk mencangkung rupa itu depan kek, kot yer pun bwk2 ler pi kfc ker, kedai mkn memaner pun ok....ni bantai tepi tangga, adehhhh....sedih lak aku nengok...

    ReplyDelete
  5. kebiasaan itu adalah membosankan... kelainan itu perlu... thehehehehe

    ReplyDelete

Powered by Blogger.