Header Ads

aW|e Oh Aw|e....


Kisah percintaan, perkahwinan dan perceraian golongan artis memang menjadi isu hangat dan perbualan orang ramai kerana mereka ini public figure. Semua orang nak tau pasal kisah mereka dan ada antara mereka juga yang bersedia untuk berkongsi dengan peminat tak kurang juga cuba menyembunyikan hakikat. Itulah asam garam dalam kehidupan artis... serba glamer... serba kecoh.... :-)

Aku baru jer dapat email berkenaan dengan gossip Awie nikah lain. Aku katakan gossip sebab tiada pengakuan atau penafian dari Awie setakat ini tentang kisah dan gambar-gambar pernikahannya di Siam berleluasa di mailbox peminat seni. Kisahnya Awie ni dah pun bernikah dengan adik kepada seorang pelakon drama yang dikenali Haliza Misbun di Siam. Samada gambar-gambar ini hanyalah sebahagian dari adegan drama atau perfileman tidaklah dapat dipastikan walaupun nampak macam bukan lakonan.

Mari kita imbas kembali kisah percintaan Awie sepanjang beliau menjadi artis... kalau ada yang aku tersilap, mintak diperbetulkan sebab aku dah lama dah buang buku koleksi Wings aku sejak aku menikah... hehehehe so setakat yang aku ingat la...
Kisah cinta pertama Awie yang pernah menjadi latar bagi filem-filem Yusof Haslam ialah Watie. Apa yang dipertontonkan dalam filem Sembilu dsb tu adalah sebahagian dari kisah cinta Awie yang ditambah sedikit asam garam nak bagi komersil. Watie ni sebenarnya adalah adik kepada salah seorang pemuzik band rock ketika itu.. erm aku tak berapa ingat la.. Handy Black ke ar?? Malangnya percintaan mereka ni tak direstui oleh pihak keluarga Watie sebab apa aku tak sure gak...

Lepas berpisah dengan kekasihnya Watie, Awie bercinta dengan seorang pramugari SIA dari Singapore, nama dia aku tak ingat sebab pelik sket... Kirana apa tah... tak ingat la wey... tapi awek ni comei.... tak silap aku mereka hampir bertunang. Malangnya putus di tengah jalan sebab awek ni kuat cemburu dan tak paham kehidupan artis rock kegilaan ramai macam Awie (rasanya kisah cinta yang ni lebih kurang ada dalam filem Tragedi Oktober rasanya).


Tak lama lepas tu Awie bercinta dan bertunang pulak dengan penyanyi, pelakon dan bekas ratu cantik negara Erra Fazira yang dah jadi Lady J la ni... Lama gak depa ni kawan sampai satu masa meletup bila Awie ditangkap basah dengan isterinya sekarang Arni Nazira (penyanyi yang baru nak naik masa tu). Atas desakan family Arni, mereka bernikah dan dikurniakan dua orang cahayamata. Arni tidak lagi aktif dalam bidang seni selepas menjadi isteri Awie dan sepanjang perkahwinan mereka tidak ada desas-desus atau citer kureng enak tentang perkahwinan mereka ni sehinggalah tersebarnya gambar pernikahan Awie dengan adik Haliza Misbun ni....


Kesian gak kalau aku kenangkan nasib Arni ni... tapi yela dunia ni kan bulat.... we get back what we give (hukum karma nih), cuma masanya lambat dan cepat saja. Tapi aku rasa kalau betullah gossip nih, adalah lebih baik Awie berterus terang dengan Arni dan janganlah sampai bercerai berai plak dengan Arni... kesian kat anak-anak tu...

8 comments:

  1. Geram nye dgn Awie. Xpatut betol. Kesian arni. padan muke..dulu sape suruh rampas tunang org..skrg..org lain plak rampas suami ko.. skrg dengar cite arni pon dah x terurus.. kesian kesian..

    ReplyDelete
  2. hhmmmm....dah tunggang langgang...nak buek camno

    ReplyDelete
  3. dah bercerai pun.. kesian depa...

    ReplyDelete
  4. Sebelum dengan Erra, Awie bercinta dengan Ella dulu

    ReplyDelete
    Replies
    1. Memandai je ko...x pernah langsung..cuma mereka pernah berlakon sekali dalam filem pemburu bayang

      Delete
  5. Alahh, padan la muka si Arni tu. Gatal sgt nak tunang org. Last2 dpt kifarah, jodoh dia dgn Awie pun tak panjang sbab org ketiga. 😌😌

    ReplyDelete
  6. eloklah...arni pun gatai burit time tu ..layan si Awie...mak pak arni pulak suka lebih2... eloklah arni pun kahwin dgn bekas ex dia ..tapi kalau aku jadi ex dia x hingin nakkan si arni...

    ReplyDelete

Powered by Blogger.