Header Ads

ReLaT|0n UpDaTeS pArT 1

Alamak... berapa bulan dah tak update ni? Hahaha.... puiiiii dengan azam! Wakakakaka.... busy kan nak buat camana.... busy dengan keje, dengan urusan family, dengan games!! :P

The last time my update I'm with K & also indirectly still attached dengan Rosidi. Well... after months nih... erm... what can I say?? Rosidi?? Macam ni gak la... since the last time dia contact aku balik, aku pun tak pernah jumpa dia lagi. But we still keep in touch. Once in a while dia akan call aku or text me. Aku still layan dia cam biasa, cam takda apa jer. No more hopes. Just keep the relationship as what it is. No harm pun aku letak dia reserve. Anyway dengan bantuan kawan, aku dapat tau dia actually attached to Kolej Perubatan kat Sungai Buloh. The website still indicates his name as juru audio visual, but aku confuse dah ni... The last time aku siasat dia kat SPK base kat Hospital Sungai Buloh. Takkan aku salah orang bila aku confirmkan no handphone dengan staff dia?? And camana plak ada nama dia listed kat Kolej tu? Which one is which? Then now dia kata dia dah kena transfer ke Hospital Kuantan dan aku pun sebenarnya sampai sekarang tak percaya dah dengan apa yang dia cakap. Sekali orang tipu aku, sorry la aku nak percaya lagi. Dengar boleh, percaya jangan gitu....

K dah lama aku tanam. Selain dari incident handphone tu, selepas dari tu aku trapped dia dengan gunakan handphone office yang aku test. Menyamar jadi orang lain dan nak kenal dengan dia. Aku tak kisah pun bila dia layan perempuan lain, nak kenal etc. Dia pun single so ada hak untuk bukak option just like me. But aku tak boleh nak accept bila dia cakap dia takda sapa-sapa. Totally available. Damn! So aku ni siapa pada dia? And at the same time dia create thousand of reason untuk tak jumpa aku, keje la apala...but dengan pompuan yang aku menyamar tu laju plak ajak jumpa. Cikiwaknye jantan...! Lepas dari tu, dia bley plak suruh aku belanja dia masa aku ajak dia teman shopping. Bila aku ajak dia teman, means teman....bukan aku suruh dia keluar duit untuk barang-barang yang aku nak beli. Dia boleh pulak mintak aku belanja....OMG... salah orang la der... gua tak pandang jantan mintak pompuan belanja. Dush! There you goes.... in the recycle bin. Tu pun kalau ada orang yang nak recycle la... aku dah empty teruih dengan ccleaner ok! Ada gak once in a while dia send message and pujuk aku, mintak bagi dia peluang. Guys! Guys! Aku ni bukan anak dara, yang takut title andartu... aku dah merasa kawen, dah merasa beranak, dah merasa hidup berlaki ni. So I'm not desperate. I can simply open and close my option anytime I want base on my needs. You have something good for me, I'll open it for you. Apa yang ko pernah bagi aku? Duit? Tak pernah pun... Caring? Buat bodoh.... Jaga aku?? Puiiii.... so aku nak bagi peluang base on what?? Lain macam Rosidi, yes aku bagi dia peluang sebab apa? Sebab aku tau dia pernah bantu aku masa aku susah, aku tau dia memang boleh take good care of me, cuma masalah dia dengan aku dulu dia ada sorok something dari aku. Other than that, he take care of everything. Nak kata aku ni materialistic? Go ahead...kita takle hidup dengan hanya cinta dan sayang beb... tanpa tanggungjawab, tanpa financial yang stabil we're going to live like SHIT. Got it? Masa tu, sayang pun hilang, cinta pun pudar. Perut lapar nak bercinta pun tak lalu dah... hehehe. Bukan nak mintak kaya...but basic kena betul la.... Lelaki patut ada tanggungjawab menjaga dan bela perempuan, not the other way round. Aku kolot ke kalau pikir camtu? So...ada aku kesah? 

Recently couple dengan someone yang aku kenal melalui someone yang so damn close to me....yang macam bf tapi kami bukan couple. This is the first time aku main game, perumpamaan main ikan dalam satu kolam. It's a circle of friends. Dangerous tu.... aku cukup takut but this time aku take the challenge. To be honest, aku sebenarnya curious kenapa dia approach aku 1 week after this guy get married. Kenapa tak sebelum ni? Aku layankan jer sebab aku nak find out why. Apa story yang depa ni share all this while about me? They are damn good friends. Aku tau depa kawan baik, kenal dari kecik camtu. Setau aku dia tak pernah admit dengan sapa pun pasal our relationship, tak pernah admit aku lebih dari sorang kawan. Dan dia sendiri pun tak pernah declare apa pun dengan aku, which aku sebenarnya boleh agak kenapa walaupun aku tau dia sayang aku more than friend. Tapi chatting language kawan dia ni macam bagitau there is something fishy behind it. Walaupun dia kata tak pernah tau apa-apa selain this guy mengaku yang sangat rapat dengan aku, you all rasa aku percaya ke? At the beginning aku bagi ruang kat mamat ni sebab aku nak tau apa agenda dia or is there any fishy plan going on between both of them.... and at the same time kalau memang takda fishy plan, it is just a good offer for me to hit this guy back. A friend even a best friend takkan ada rasa cemburu, takkan control kita gila-gila....dan tak akan sekali-kali merayu untuk kita balik kat dia selepas satu pergaduhan yang besar. Abis-abis pun mintak maaf then draw line....beringat.... not for him. Still remember camana dia pujuk aku, merayu kat aku.... "I takle you tadak dengan I..I merayu kat you, jangan buang I camni..." For a guy yang pernah sentuh one girl it's common, for him yang tak pernah buat apa-apa dengan aku, tak pernah even kiss me, tak pernah sentuh tangan aku pun, tapi boleh turunkan ego sampai ke kaki perempuan, what do you think? Is that a friendship? Or that is a power of love? Anyway, I've lost him. Finally he get married to someone yang setaraf dengan dia, family dia, age dia.... dan segala-galanya yang aku tak boleh nak bagi. Aku frust and marah dengan sikap dia so that's why I grab the opportunity from this guy in order to satisfy myself to hurt him back. Cause aku tau dia definitely akan terasa tak banyak, sikit tetap ada kalau dia tau aku dengan kawan baik dia. But tu permulaan masa aku terima this guy. As time goes by....biasalah aku ni kan lembut hati. Cakap jer kasar, perangai je sengal tapi tak sampai hati. Ada rasa sayang pada dia dan aku tak sampai hati nak mengambil kesempatan kat dia untuk menyakiti kawan baik dia sendiri. So aku decide yang dia tak perlu tau aku dengan kawan baik dia sekarang ni dan aku juga perlu menjaga hubungan aku dengan kawan baik dia ni semampu yang boleh. 

No comments

Powered by Blogger.