Header Ads

ReLaT|0n UpDaTeS pArT 2

Raya esok pagi ni... aku tak tidur lagi.... pagi semalam aku dah menung dah dok pikir pasal nak raya ni camana.... apa pun takde. Mood pun takda....then suddenly teringat kat dia. So aku just text on raya wishes. Tak berjawap... eeee... mamat ni memang la... aku pun mula la kan... start la bebel aku. Jari aku ni dengan mulut aku sama jer takda insuran. Nak jadi gaduh tu boleh jer.... Dan start gado dah la... 

Actually....to be frank, aku ni pun bukan suka nak bergado dengan orang... especially dengan orang yang aku sayang. Tapi aku tak boleh take it kalau ada yang tak kena. Aku tak boleh nak diam dan pendam. Kitorang ni makin jauh, dia dengan hal dia... bila aku senyap dia lagiiiii la senyap. Dan adakalanya cara dia tu buat aku rasa cam aku ni nothing to him. Not worth at all. So aku suarakan isi hati aku. Walaupun dia macam tak baca jer but aku percaya dia baca apa yang aku luahkan. I hope he will change. Aku takkan lepas dia selagi aku mampu bertahan, that's me. Aku ada ego aku sendiri. Dan aku sendiri tanya dia nak keep lagi ke the relationship? Still ada sayang kat aku ke? But dia tak jawab pun...cam tak baca jer la konon tu kan...skip the question gitu. So aku tak boleh nak kata it's over selagi dia tak decide. Dan aku tak akan decide to end it selagi aku takda solid reason. 

I'm just a simple person....very simple. I'm not complicated person. Menda yang mudah aku tak suka nak kasi susah. Tapi aku boleh bagi people rasa difficult with me bila aku dah mula ada doubts. Aku tak akan bebel dan bising or desak or apa saja terms yang dia akan bagi tentang my attitude kalau everything's fine. Tak percaya... tanyalah orang yang rapat dengan aku. Yang kenal aku 100%. Tak mau kenal dengan kawan aku dan find out aku ni camana....tanya kawan hang sendiri yang pernah rapat sangat-sangat dengan aku. Dia pernah sentiasa dengan aku dari celik mata pagi sampai nak tidur malam. Tau segala aktiviti aku, tau ke mana aku pergi, apa kesusahan aku, segala-galanya. Dia sangat kenal aku, perangai aku, bila aku marah camana, bila aku merajuk camana, semuaaaaaalah! Most of it, he knows very well. Masalahnya sekarang pada aku, untuk faham dia. Apa yang aku nampak, ego dia ni boleh tahan gak la... kental punya ego, kasi hammer pun belum tentu pecah. Dan paling menakutkan aku sekarang ni apa yang aku nampak dia seorang yang tak suka nak luahkan apa yang dia tidak suka, apa yang dia marah etc. Dia jenis pendam. Aduyai.... aku tak boleh predict orang macam ni. Pendam pendam, kumpul baeeeek punya....sekali gado semua keluar, sampai menda yang tak masuk akal pun boleh jadi isu. Ni bahaya orang yang suka pendam. Dah tentu orang macam aku ni, hangpa tengok aku suka bising, sikit-sikit complaint, abis tu abis dah. Takde simpan dalam buku 555. The next time aku nak bising, fresh thing or menda yang sama kalau takda improvement. Tu saja. Now aku marah, lepas 30 minit aku boleh gelak cam biasa, boleh lupakan apa aku marah. Tu perbezaan aku dengan dia sekarang ni. Dia boleh simpan marah dia, geram dia kat aku dengan tak bercakap berhari-hari.... sampai masa aku jolok sikit jer dia tembak dengan machine gun sampai aku terlentang. Aiyoooo tulun la sayang...jangan ini macam oooo.... wa punya hati wa punya badan mau pakai lama oooo.... jangan tembak wa dengan machine gun itu macam, lain kali tembak wa sikit sikit, pakai pistol air saja...wa talak sakit sedap juga ada, masalah pun boleh settle. hahahaha....cam arem ayat aku... 

Ni luahan hati saja sebenarnya...penat dan sakit dada aku ni dok pikir pasal dia. Nak buang sayang, nak telan sakit jiwa. Geram pun ada ni.... aku ingat kalau lepas raya ni dia mai turun jumpa aku, mau aku sedut dia kaw kaw :P Nantok dah la wey... tido luuuuu esok pagi hari raya....esok hari raya.... Selamat Hari Raya, maaf zahir dan batin kalau ada. ;-)

No comments

Powered by Blogger.