Header Ads

EfF|c|EnCy!!

Such a tiring week...for these few days... even time time cuti sekolah, there are lots of things to do dow... 

Planning untuk tukarkan sekolah my kids to Pandan Indah finally settled. Ralatnya mengambil masa 2 hari. Ini kerana pejabat sekolah rendah tak mahu menyiapkan dokumen pada hari yang sama. Jadi segalanya terpaksa ditunda untuk esok hari. Padahal dah ada template jer tu. Kalau aku lah kerani sekolah tu 5min siap dah haih...! Disebabkan kelembapan pihak pejabat sekolah rendah, maka aku terpaksa extend cuti lagi satu hari untuk collect document dari sekolah dan dibawa ke PPD Hulu Langat. Urusan di PPD Hulu Langat kejap jer.... dalam masa 15minit camtu siap dah! Nampak tak impak kelembapan produktiviti dalam urusan ni? Memang cam areeeem.... sorrylah kalau ada antara you all merupakan government staff. This is the fact!! Change it if you don't like it! Perception aku terhadap government staff memang tak pernah berubah kerana memang tiada perubahan! Banyak main main waktu kerja. Time kerja bukan nak buat kerja, dok sembang hal orang, hal family, jual kain, jual perfume... tudien... tak betui ka?? Kerat jari aih kalau tak betui. hahaha... Bukanlah makna kata pekerja swasta takde mender-mender camni. Kami ada gak time-time berkumpul bergossip sakan,  jual beli kain lah... perfume la.. jadah macam-macam ada! Tapi kerja jalaaaaan..... priority kerja. Sambil sembang sambil buat kerja pun ada. That is why normally pekerja swastanya efficiency sangatlah jauh lebih baik berbanding dengan government staff. Lagipun maybe kerana government staff ni kerja consider terjamin sampai pencen kot...swasta takde... tak perform kena buang... jangan main-main. 

Tu kisah sedih aku pasal urusan dengan government staff la kan... now about my relationship stories. Previously most of my close friends tau bf aku Rosidi, kerja kat Hospital Sungai Buloh. Unfortunately, pada yang belum tau la.... kami dah break off. Putus sebab aku kantoi dia sebenarnya dah kahwin. Kesian aku kan.... dalam pada berjaga-jaga pun terkena gak... tu dalam pada berjaga... kalau tak berjaga, tak beringat, lagilah teruk kan. Since aku kantoi dia, dia tak berani carik aku, dia tak berani nak jawap setiap sms aku etc. So aku andaikan dia akan jadi cam Norazman yang hilang tanpa dikesan walaupun sebenarnya mudah jer kalau aku nak kesan. Surprisingly, suddenly few days back dia send message kat aku, mintak maaf. Yang meluatnya dia tak ngaku kesilapan dia bohong aku, dia tak ngaku yang dia sebenarnya dah kawen tapi dia bagitau sebab musabab dia suddenly MIA adalah kerana ada seseorang yang jumpa dia dan warning pasal aku. Hahahah... pelik pelik... siapa plak la yang nak gilakan aku sangat sampai nak jumpa dia dan warning?? Yang sebenarnya wife dia yang warning, cakap je la kan senang? Then dia kata dah tukar kerja kat Kuantan. Dalam masa sebulan boleh tukar kerja dengan cepat? Government staff...?? Any comments?? Anyway, ada aku kesah?? Aku bukannya marah sangat pasal dapat tau dia dah kawen tu. There's always a reason behind it. Aku boleh terima kalau dia terus terang. After all bila aku melihat dari keseluruhan our relationship, one black spot memang mencacatkan the whole white cloth isn't it... but doesn't mean aku kena lihat black spot tu jer. He's being nice to me all this while. Dia layan aku dengan baik, siap belikan aku handphone ok??? Bagi duit kat aku etc. Setiap kali jumpa dia, aku tak perlu pikir apa pasal perbelanjaan, dia akan settle everything, dari makan aku sampai accommodation etc. Just dia tak boleh nak bersikap jujur dengan aku. Wish dia sedar kesilapan dia dan willing to sit with me and talk...I WISH!! 

Somehow... today I've met with other guy, which somehow quite nice person at this moment. Other than that, it is too early for me to judge. Aku dah decide utk beri dia peluang, see how things going on. Ok ke atau tambah tak ok... will update with you guys!!

No comments

Powered by Blogger.