Header Ads

Shai Berlagak!

Semalam agak sibuk sikit so tak dapat nak update blog nih. Anyway pagi ni manager takde ni... keje pun dah siap.. ngee~ so bolehlah conteng² blog ni kejap. I just talk about how hard to build a relationship earlier, now ada satu lagi contoh. This guy dok chat dengan shai for quite sometime. Tapi aku ni malas sikit nak melayan. Shai memang camni la... bila I have someone in my heart memang malas sikit nak melayan orang lain. Last nite this guy buzz me. Katanya ada kat kajang, so bored and mintak aku teman dia. Aku bagi macam² reason, letihlah.. malas nak jalan ke lrt la...etc sampai this guy sound aku, you ni memang berlagakkan? sombong betul! erk..tudien.. dia kutuk aku bhai!! Aku cakaplah kat dia, I memang berlagak and sombong, you baru perasan ek? Nyehnyehnyeh... jahatnya ko ni Shai! Kesian mamat tu kan...hahaha. Then dia cakap kat aku, you janganlah camni... i mintak tolong nih... i am so damn bored, jom la kita keluar... i tak makan lagi nih.. alahai kesiannya... Aku ni memang kalah orang cakap lembut² dengan aku ( hahah...alasan ek? :P ) so aku cakap ha siaplah, mai sini amik, nak sangat keluar tapi mesti antar I balik paling lewat kol 2am. He tried to nego nak antar aku balik kol 6am. Gila aih! Tu kalau 6am tu bukan teman jalan² and makan jer... teman tidur skali tu. So aku cakap kat dia, nope. Kalau nak antar I 6am, I tak nak pergi. Finally dia agree kol 2am antar aku balik.

So I met this guy... rupa?? Bolehlah... jalan tak malu la... hahaha... but he's fun! Memang ketawa jer dengan dia ni. Paler gegila. Kitorang pi makan, then pi karaoke pastu balik. On the way back sempat gak dia pancing ajak aku teman dia balik hotel. Then aku cakap, I tak janji pun nak ikut you balik hotel. I janji nak teman you pergi makan and karaoke sebab you bored sangat. Dah sampai area rumah pun... Balik tu aku dah ampir pejam dah mata, he called. Aku cakap tak larat dah ni you...ngantuk sangat...then dia cam majuk jer bunyik...okla takpela tidurlah... huhu...nantilah aku call dia kejap² lagi.. kesian plak...but takdelah aku nak melayan lelebih. Kesian abg azman den, haha ingat dan sayang lagi kat dia ni... walaupun masa dia untuk aku dah makin makin makin kurang, ati aku ni pun dah makin makin makin keciiiik dengan dia but still hold the relationship. Never give up selagi boleh bertahan. Cam aku mention in earlier posting, bukan mudah nak bina relationship ni. Jadi kerana satu dua perkara naper nak terburu² untuk berpaling? Maybe aku hampir give up but tak give up lagi. Just bagi masa kat dia untuk settlekan dan buat apa dia nak buat. I'm still here if he needs me. Unless aku jumpa orang yang boleh secure everything, then worth untuk berpaling la kan.. :)

Back to this guy... aku tanya punya tanya, rupanya dah ada awek. Siap tunjuk pic lagi. His gf is a lawyer, datang dari family yang senang. Mak gf dia tak suka dengan dia, kata macam². Katanya punca dari incident one day, family gf dia buat makan², so called as dinner and invited him tapi dia tak datang sebab ada hal. Everyone was waiting for him, and since that day, derang tak suka dengan dia. Well.. I have nothing to say about it. Just an incident untuk direnungkan bersama tentang kisah perkenalan aku dengan this guy and also the story about him and his gf. Susahkan nak maintain satu hubungan tu? And susahkan nak mulakan satu perkenalan? Isn't it?? Jadi hargailah satu hubungan tu. Sama²lah kita ingat-mengingati antara kita. :) Kerana kita ini manusia dan melayu yang selalu lupa :P

No comments

Powered by Blogger.