Header Ads

New Day


Hari pertama di tempat yang baru, suasana baru. Harap² lamalah rezeki aku kat sini. Malas dah nak tukar tempat keje lagi. This is the chance for me to build back my career. Even aku masih considered as downgrade myself tapi gaji lebih dari apa aku dapat masa jadi Exec dulu. Dalam situasi aku skang ni berapa aku bawak balik lebih penting dari kat mana aku duduk dalam organisasi. Bukan mudah untuk orang cam aku ni yang takde certs bina karier sendiri sampai tahap executive. I through a lot of things, up and down....learn a lot, it's all about effort and hardworking. Insyallah, aku akan dapat balik gak apa yang aku dah hilang. Amin....



Well, how's the first day? Quite bored but okay... :) First day kan, so nothing much la...just handover dari previous admin, sesi berkenalan dengan staffs in the office, brief on my job description, who am I reporting to etc. So aku dalam Admin & Finance Department, my manager is a lady boss yang dengar ceritanya fussy...do I care? huuhuu..biasalah bila controlling a department memang kena ada fussy dan bit of poyo, aku dulu pun camtu ma.... dah sepatutnya camtu. Of course ada reason... and it is actually a good practice. However, so far so good to me. Colleagues semua okey, friendly. Big boss is an Aussie guy, very good looking :) hehe baru bersemangat nak kerja.... :P So far apa yang telah di handover, aku rasa cam tak banyak kerja tol....tataula in future, but kalau ikut cerita admin lama nih memang kerja banyak lepak. Wah... gaji aku over 2k tu...makan gaji buta nih kalau betul camnih... :P Everything is systematic, smer phone calls and fax link to pc...canggih tak canggih teknologi skang ek.... :)Working hours are flexible. Start keja between 8am-9.30am. Cukup 9jam bley balik. No overtime. 5 days a week. Perjalanan agak letih gak la... sebab jauh dari monorail station. So dari Hang Tuah aku kena naik monorail sampai Bukit Bintang dan jalan kaki sampai opis which takes about 15-20 minutes. Tu la balik kerja tadi dah terbongkang, penat jalan sey... kaki sakit nih...sapa nak urut ooii!!



2 comments:

  1. yang kat damansara tu tak jadi eh?
    anyway congrats sebab dah dapat keje :)

    ReplyDelete
  2. tQ Cik Cikki mucuk!! Kat Damansara tu shai decline sebab comp ni offer extra few hundred more dan opis pun kat KL jerk. :)

    ReplyDelete

Powered by Blogger.