Header Ads

WhAt ThE hElL???

Hari ni aku nak melepaskan rasa sakit ati aku sangat-sangat. So kalau kowang takmo baca aku dok merepek tang ni sila ke laman web lain :P

Ni kisah kat opis aku. Aku ni report kat sorang minah ni. Kira dia ni team leader aku la. Of coz aku respect dia bukan saja as my superior tapi as human being. Cuma mula dari saat ni aku rasa ilang dah respect aku kat dia, pasal dia ni bukan jenis yang nak respect orang.

Ni bukan first time aku kena. Last month, incident happened... hangpa taula aku ni bukan pernah buat sales line ni kan. Sampai satu masa, aku pun lost la gak... so aku cubalah nak carik info dari newspaper. Aku beli paper, sambil aku buat follow up tu aku selak2lah tengok iklan. Dia tak habaq apa pun, sebijik patah perkataan melarang aku pun tidak, lagi dok sembang pasal isu semasa adalah... petang tu sebelum balik as usual la... aku pun hantar report. Esok harinya, aku dapat reply report aku dari dia, cc pada boss aku, "don't read newspaper in your cubicle!" Apahal la minah ni.... kowang nampak tak apa yang aku nampak??? YES! POLITIK! Memang spoil mood aku la aritu. Masa tu aku buat program dengan sorang budak lagi, kalau kowang ingat, aku pernah citer pasal this guy yang finally resign. Budak tu jadi target dia, since dia pun ada attitude problem.. sering MC etc.

Lepas budak tu blah, ada satu mamat ni dulu dia buat production lepas tu dia mintak transfer sales. Budak ni lurus orangnya. Kesian aku tengok dia.... ada ke patut minah ni jerit-jerit marah kat dia hanya pasal dia tak tau email other colleague???? Tak masuk akal betul.... giler apa minah ni? Aku diam je la... takmo masuk campur... since aku budak baru kan....

La ni plak ada dua lagi budak baru masuk.... dari start derang masuk sampai arini, aku tengok ada jer tak kena.... sikit2 kene jerkah. Arini dia buat perangai lagi. Pagi2 dah terjerit-jerit dengan budak2 baru tu. Kepala aku plak dah start migraine... last-last aku tak tahan, aku pi klinik. Dapat jer MC, aku terus sms kat dia bagitau aku MC arini. Aku tak call pasal credit dah abis dah. Sms pun pasal sms bonus. Aku balik terus makan ubat dan tido. Tengahari tadi aku bangun, aku call dia, ada dapat tak sms aku? Dia marah kat aku. Dia kata pasal tak call, sms jer? Aku explain la sms pasal credit abis. Dia jawab bley sms means bley call.... otak dia la... pi cek hotlink rewards la. Mangkuk ayun tol.... and dari budak2 baru ni aku tepon tanya, depa dok kata minah ni dok mengata aku kat opis, kata aku dok tipu. Pastu ada email warning pasal hal ni kat aku. Vavi ke tak tu? Sure cc kat boss tu... Kaymak tol.... Aku nak tengok sejauh mana dia nak main kotor camni.... Apa lagi usaha dia nak kacau aku. Dia nak sangat tengok angin aku kan? Aku akan tunjuk cara aku plak. Kalau aku kene buang kerja pun takpe... puas hati.

No comments

Powered by Blogger.