Header Ads

SuAsAnA bArU??

Sebagaimana yang telah aku katakan, aku dah pun bercerai talak tiga (agaknya la kot...tak balik dah kan namanya....:P) dengan MPCS. Sememangnya aku nakkan suasana baru... yang lebih sihat.... tak sangka pulak terlebih sihat rupanya... muehehehehe.....

Opis baru aku la ni... lebih mementingkan disiplin. Tak BOLEH lambat even seminit... pakai punch card tu..... the best part is.... briefing is at 8.15am, dah habaq awai-awai dalam offer letter, kena hadir briefing... fine.... punch card pun dia start 8.15am! Means.... kalau punch lebih dah merahla beb! Muehehehehe.... padan muka aku.... kekekeke....

Bukan mudah nak amik cuti atau MC.... Aritu aku memang sakit kaki. Tak boleh jalan! Boss aku marah aku dalam tepon.... dajey anak haram tol kap lam ya nga ni... asal bles jer.... :D Pastu, PC tak bagi aku terus. Kena share plak dengan partner aku si Faizul tu. Takpela jugak... nak buat camana kan.... tapi access card pun kedekut gak! Takmo bagi.... ya Allah.... pesen apa la depa ni... Mula-mula tu memanglah aku ada terpikir nak blah carik keje lain. It is not yang aku takle buat, takle dapat participant... aku dah dapat pun, walaupun tersilap amik Faizul punye bank list, tapi dia dapat 1 registration because of my pitch tau! Tapi dah rezeki dia, aku realize itu dalam bank list dia, so aku bagi kat dia. Takpela rezeki dia.... soal rezeki ni, kalau pun dah dalam genggaman, tapi bukan hak kita, tetap bukan.... tapi kalau memang rezeki kita, insyallah akan balik kat kita gak nanti... tak caya?? Ha... last week, Faizul dapat his first payment and suddenly management suruh dia resign... maybe sebab dia banyak sangat MC kot.... Kesian gak aku... dia ni bukan apalah... aku rasa dia ni terlalu manja dengan parents dia dulu... so dia jadi fragile. Fragile kids ni hangpa taula.... silap makan sket boleh sakit, lewat tidoq sket bley demam... fragile la tu..... kalau ada antara hangpa yang memang ada anak fragile ni, I'm sure korang faham maksud aku kan? Maka sebab tu, registration yang dia dapat tu dipulangkan kepada aku, dengan alasan management aku yang usaha pitch at the first place, so I deserve it. Well, it is not me to decide anyway. Maka dengan pemberhentian mengejut Faizul, tinggallah aku sorang untuk handle event aku ni, takkan aku nak resign gak kot? Memang lah bley, tapi aku tau, this is actually a challenge. Aku mesti buktikan aku bley teruskan event ni.

Ahaks... by the way, event aku akan berlangsung pada 21 & 22 August 2007 di Prince Hotel KL, dengan workshop pasal INTERNATIONAL TRADE FINANCE & SHIPPING PROCEDURES. Aku bercadang untuk buat satu simple website untuk my own event. Nanti aku buat dan link dari sini ok.

Apa lagi ek yang pelik kat sana... ar.... lagi satu pasal colleague aku la.... Aku memang rasa a bit lonely there in terms of colleague yang tak sekepala. Aku rasa macam dikelilingi oleh insan-insan yang nerd abis.... waarrrgghhhhhhhhhhhhh..... tolonglaaaaaaa..... Ada sekali tu aku buat la lawak spastik aku kan... of coz la hanya orang yang ada short circuit saja boleh paham kan... tapi derang ni buat biasa jer.... blur plak tu... ya Allah.... kat mana aku ni???? Huuuuwwwwaaaaaaa!!!! Belum lagi bab insiden-insiden yang bisa melelehkan airmata... macam insiden terlihat insan berkepala botak dengan tampalan di tengah kepala.... aku ingat hanya aku sorang jer kot yang akan ketawa guling-guling ala emoticons YM tu kan.... god.... help me..... dan environment yang memang tak menyeronokkan pada aku ni pastinya akan merubah aku menjadi Shai yang bercakap sorang-sorang di opis... dan memang dah berlaku pun!

Jumaat yang lepas, aku baru saja selesai mengharungi ujian memandu aku.... kekekekeke... Apa? Ha... betui la tu... selama arini aku memandu tanpa lesenla.... muehehehehe... jangan marah ha..... at least aku dah amik... bukan macam sesetengah orang tu kan.... ada yang masih memandu tanpa lesen bertahun-tahun, dan ada yang masih mengangankan driving licence tanpa ada apa-apa usaha ke arah tu... muehehehe.... maapla kalau terasa.... saja nak memerli pun... kekekekeke

2 comments:

  1. perghhh...kak shai selama ni takde lesen driver laaa...

    p/s: hahaha...klik je nickname aku dan terus ke blog aku...meh sini meh...haha

    ReplyDelete
  2. got it! nanti k.shai pi sana... usha-usah ok :)

    ReplyDelete

Powered by Blogger.