Header Ads

mEnGh|tUnG hAr|

Ada juga kesempatan hari ini untuk aku share something dengan kowang semua. Yelah... sebagaimana yang aku katakan tempoh hari, kalau ada posting aku ni consider aku masih blom overhaul lagi. La ni kira menghitung hari la ni.... bila-bila saja dari hari ni aku akan melahirkan. Citer pasal pregnancy ni kan.... tahun ni kat KL ni ramai betul orang pregnant. Musim mengawan agaknya... hehehe.... kalau bersalin HKL ni sure dok kat katil kanvas tu :P Macam-macam citer hal pregnancy ni sebenarnya.... dan dah tentu kowang-kowang yang bakal jadi ibu juga sudah jadi ibu ada pelbagai version. Kisah aku pun aku dah share dengan kowang, kalau tak perasan bley usha balik tajuk-tajuk di blog ni yang dodulu tu. Perbezaan pregnancy aku kali ni rasanya lebih meletihkan... mungkin jugak kerana faktor usia dan tempoh bertenang aku selama 5 tahun tu. Kali ni aku makan cukup cerewet, ada je yang tak kena... dan macam biasa penyakit aku masa pregnant ni adalah Anaemia. Ubat makan tapi Hb tetap low. Luckily aku tak ditahan dan masuk darah. Perrgghhh seksa ooo masuk darah ni....

Dalam beberapa hari lagi kita akan sambut Ramadhan Al-Mubarak. Ha.... pasal bulan pose ni pun macam-macam citer yang ada. Aku? Terus terang... aku tak malu nak ngaku dan tak gak berbangga yang aku ni memang spesis malas pose. :P Ekcelli bukanlah takmo pose tu pasal tak tahan lapar tapi pasal aku tak tahan tak isap rokok. Pasal kalau aku tak pose pun aku bukan lantak makan sangat pun. Dan pada ketika aku tak jadi perokok aku memang boleh berpose dengan baik. This year walaupun aku dah berenti merokok, kalau dapat pun pose mungkin few days jer... pasal aku dah nak bersalin kan.... huhuhu... Dalam bulan pose ni, klinik selalunya penuh... kata orang la... aku kalau tak pose takde maknanya nak pi klinik... orang pompuan ni kelebihan tang alasan ni period la... hehehe, jadi makna kata lainnya, orang lelakilah yang sering mengunjungi klinik atas pelbagai alasan untuk mereka tidak berpuasa. Dan orang lelaki gaklah lebih daring dalam hal ni. Bukan nak kutuk atau membezakan lelaki dan perempuan, tapi ni hakikat. Cuba korang perati setiap tahun dalam bulan pose, siapa yang mengisi rekod tangkapan Jabatan Agama sebab tak pose? Pernah ke kita ni nampak orang pompuan diusung bersama barang makanan keliling bandar? Takda kan.... malah orang pompuan sentiasa selamat berjalan ke mana saja walaupun dengan membawa sebungkus dua nasi terang-terangan. Orang lelaki ni kalau nak selamat dari jenayah tak pose ni cuma dok kat rumah suruh bini masak je la... takyah la pi kedai.... dok makan sorok-sorok tu buat apa ek.... dah tentu tempat-tempat sebegitu menjadi tumpuan. Tapi kalau boleh tu tahan la... setahun sekali je kita pose... dan pada perokok yang berjaya, bulan pose ni juga sebenarnya merupakan satu peluang untuk kowang berenti merokok. Macam Dato' J aku la... dia ni rajin pose, jarang benor dia tinggal pose, dia memang boleh tahan rasa merokok so disebabkan tahun ni pun aku dah berenti merokok sebab pregnant dan dia menggalakkan aku jadi non-smoker maka dia dah berjanji dengan aku akan berenti merokok bulan pose ni... boleh ke bang oi? Mari kita tengok sapa yang kena.... hehehe

Okla... masa pun dah berlalu... aku ada kerja ni. Banyak sebenarnya kerja yang perlu aku bereskan sebelum aku start cuti panjang ni. Aku amiklah kesempatan ni untuk ucapkan Selamat Berpuasa dan Selamat Hari Raya Aidilfitri (in advance ni) pada kowang yang beragama Islam dan berpose sahaja. Yang tak berpose dan non-Muslim tu aku ucapkan Happy Deepavali lah... hehehe. Insyallah ketemu lagi kita di posting akan datang.....

3 comments:

  1. slmt berpose gak dari aku utk ko, apepun jaga baby ko tu bebaik ekk, nanti dah masuk keje balik, jgn lupa story kat blog ni citer ko cuti 2 bulan ekk...jenguk2 ler blog aku kalau free yer...

    ReplyDelete
  2. Insyallah zana... ko tu dah dok dekat dah dengan umah aku, raya nanti mai umah lew...

    ReplyDelete
  3. insyallah...ader rezeki sampai ler aku tgk baby ko tu...hehehehe

    ReplyDelete

Powered by Blogger.