Header Ads

aLaHa| TeHa ...


Sebenarnya tatau apa nak bercerita... tapi bila duduk mengenangkan gelagat anak dara aku tu, teringin pulak rasa nak share dengan kowang. Teha, anak dara aku ni baru 5 tahun. Teha ni pemerhati orangnya, dia suka perhati apa yang orang buat, lepas tu dia follow. Dulu dia suka tengok aku bermekap, nanti dia akan tanya apa nama benda ni mama? ooo pakai kat muka ek... ooo ni ke lipstick mama? yang ni letak kat bibir yek.... muekekeke satu ari, bila aku balik keje, aku nengok lain macam jer beg mekap aku tu, jengukla kejap... abis lipstick aku bengot mengot... sapa lagi punye keje??? Si Teha tu lew... bila aku tanya dia kenapa usik barang mekap mama? Dia jawap, mana ada usik... Teha pinjam jer, Teha pun nak cantik gak... Teha kan orang pompuan, kenala cantik-cantik... miakakakakaka..... tak jadi aku nak marah....

Ok itu pasal mekap..... takpela..... baru-baru ini apa yang dia buat betul-betul buat aku geram tapi nak ketawa pun ada. Satu ari tu, aku tengah nak basuh kain. So macam biasa la.... aku perasingkan baju kaler dengan baju putih. Dalam tengah perasing tu, setiap kali aku jumpa panty anak dara ni mesti melekat pantyliner. Ya Allah...... dia dok lenjan pantyliner aku. Pandai pulak tu nak guna, letak yang melekat tu kat suar. Aku tepuk dahi..... lepas tu aku panggeyla anak dara aku. Naper Teha guna pantyliner mama? Ni Teha takyah gunala... Teha kecik lagi, kenapa buat main? Dia sengih jer.... dia kata Teha saja jer nak pakai, kan mama pakai? Adoi... sakit dada aku.... apsal la ko ni Teha......

Teha skang ni dok umah mak aku on weekdays. Weekends baru balik umah, Jumaat lepas dia balik rumah. Melendek kat aku. Dia kata perut mama ada baby ker? Tak habis-habis dengan baby... dari tahun lepas kata nak adik. Aku kata mana ada.... dia jawap.... eh adala... perut mama ni kan dah besar... mesti ada baby dalam. So aku kata tu tengok perut abah tu besar gak, ada baby tak rasa-rasa Teha? Dia kata dalam perut abah tu memang ada baby, tapi baby boy. Perut mama baby girl. Laki aku dah gelak dah..... aku tambah lagi saja menanya dia, nak nengok apa anak dara ni nak jawap.... kalau perut abah ada baby, camana baby nak kuar nanti? Dia jawap, ala mama ni tu pun tak tau..... nanti doktor tu potongla perut abah bagi kuar baby tu.... muekekekekeke pandai anak dara aku.... miakakakakaka

4 comments:

  1. hah! bela anak dara sunti ko elok²
    besar nanti bleh kawen ngan papa mush hahahaha...besar ni mesti cun

    ReplyDelete
  2. alalalalalalala... Assalamualaikom

    Cun nyerrrr...Pandai semua nak ikot... huhuhu..

    Camnie Danie pun nak ada anak cepat2... hekhekhek

    ReplyDelete
  3. cerdik nyer anak dare ko...ntah2 kecik2 ko pun macam tu gak..wakakkak!

    ReplyDelete

Powered by Blogger.