Header Ads

K|sAh AnAk PaRt 4

Sorryla terutama kepada adk nurul_kasih yang ternanti-nanti citer terbaru aku. Terlalu sibuk ar dengan keje-keje opis dan webkl. Lately banyak sangat kes kat WebKL tu.. nak buat camana dah keje kan...

Sambung balik kisah yang lalu, kali ni aku nak citer plak pasal pengalaman aku mengandungkan anak ketiga yakni anak bongsu aku (takat ni yang bongsula). Aku ngandungkan dia pon masa aku baru sebulan keje baru gak. ceh.. aku ni takley masuk keje tempat baru kot.. manjang ngandung je dapat keje baru ceit..

Mengandung kali ni biasa jer... cuma ada rasa segan. Segan segala-galanya.. Segan nak masak, segan nak buat keje, smer seganlah.. MC ni toksah nak habaq ar.. kalau ada 30 hari cuti sakit, abis dah gak nye.. hehe satu je yang aku tak segan, bab main... hahaha tu je penyakit yang aku ada, yang lain smer tadak.

Time nak bersalin.. aku pi cek jer pasal ada leaking. Doktor kata aku kene masuk wad. Takpala... doktor encem tu kata kat aku, sampai pagi kalau tadak tanda, dia nak pecahkan waterbag aku. okla takpela... pagi esok tu dia mai tanya, ada tanda dak? aku kata tadak... takpela puan ikut nurse, kita nak pecahkan air mentuban tu. masuk dalam bilik tu nengok doktor pompuan.. ala leceyla doktor pompuan ni kan.. bukan pasal aku ni tak sker doktor pompuan pasai gatai.. tapi pasal doktor pompuan ni lembab! tak caya ka? aku dah lalu banyak kali dah... memang doktor pompuan ni lembab dan penggeli. tu pasal doktor gynae ramai doktor lelaki berbanding dengan wanita. Doktor pompuan tu dok cucuk takmau mau... rasa macam nak bagi penyepak pon ada... tak bley gak last-last kene panggey doktor lelaki tadi buat. Doktor tu cucuk skali jer, pecah dah mentuban...hehehe bab keje cucuk-mencucuk ni memang dah keje orang lelaki.. hahaha

Lepas tu aku dipindahkan ke wad bersalin. Dalam tu ada dua patient lagi selain aku yang dah masuk lebih awal. Doktor yang jaga kat situ dua orang, sorang pompuan dan sorang doktor lelaki. Doktor lelaki tu tak ensem pon.. tapi dia besh. Dia layan borak dengan aku, siap kata perut aku besaq tak padan dengan badan aku, kembaq kot.. hehe aku kata eh doktor jangan... saya scan sorang jer... perut saya je dah besaq tambah baby lagi besaq la...ehehe... pastu dia kata aku takut sat gi hang ni aku kene tolak caeser. Isk... cabui la mulut hang ni... aku tak mau... don't worry aku bley push. Hang sanggup sakit dua kali ka? Eh.. sanggup... apa plak tak sanggup, tadak aku nak mengalah sebelum berjuang...ahaks... dia kata okey... hang get ready je la apa-apa saja kemungkinan pasai aku nengok dalam tiga patient kat sini, rasa aku hang beranak dulu... betui!! aku beranak dulula wey!! kesian aku kat cina yang dok tepi dinding tu... riau tak mau mau abis smer dia tendang nye... sampai doktor pompuan tu marah kat dia. Bukan apa.. betuila...bahaya. Hang dok lawan sakit tu dengan cara macam tu, kalau hang jatuh apa pun tak dapat.. ka surgery set yang ada tu terpelanting atas hang tak ke naya?? malang sungguh pompuan itu... dia kene blaja baca bismillah tu...hehehe

Masa aku bersalin tu, aku sendiri tak pasti anak apa, pasai sebelum ni dok scan, doktor kata tak nampak tapi kemungkinan besaq pompuan... bila baby kuaq, aku plak jadi tak dok diam nak tau anak aku pompuan ke lelaki. hehe kat HUKM (masa tu la) depa kalau baby kuaq tadak nak tunjuk kat kita jantina dulu macam kat HKL. Depa terus bawak lari budak untuk dibersihkan. Pastu nurse pelatih yang dok borak dengan aku dari memula aku masuk tu, dok sebelah aku habaq, anak akak comei la.. baby girl tau.. hah?? betui ka pompuan?? isk bestnye... kalau tak kerana ada nurse yang dok jahit bawah aku tu memang dah melompat carik dia dah! hehe

Anak ketiga ni aku beri nama dia Siti Nurfatehah bt Jesman. Orang yang paling syok nengok anak aku ni mak dan pak aku la... pasal dah ramai sangat cucu jantan.. dapat sorang cucu tine.. mana tak syok?? Sampai la ni anak dara aku tu still the only girl in the family. Mengada-ngada betul dia... manja betul.... dia tau dia sorang je girl.. ha kalau bab pau mak tuk dia memang A. Ada skali tu, dia pi umah mak aku, nengokla mak aku nye gelang, anting-anting, dia dok pujila mak tuk dia... cantiklah maktuknya gelang ni... subang ni... Mak aku pun gatai.. ha dia tatau cucu dia ni jenis "along", tuntut tak mau mau... hehe pi janji plak dengan cucu... Teha kalau nak pakai subang cantik kenala tindik telinga dulu. Tudien dok pujuk aku suruh tindik telinga dia... kebetulan plak minggu tu ada makcik ni dok mai umah ke umah untuk servis tindik telinga. Aku buat la untuk dia bayaq RM12 jer.. esoknya dia ajak abah dia pi umah maktuk dia dok tuntuk subang..hehehe pening mak aku... hahahaha

Itula citer serba sedikit tentang pengalaman aku ngandungkan yang bongsu ni. erm... anak lagi??? Nanti dulu la.. aku tak cukup kaya lagi ni.. bagi aku kaya sket lagi, aku buatla anak... anak dara tu pon dah sibuk mintak adik pasai dia tadak kawan nak main. Abang-abang dia sker halau dia... kesian pompuan tu..

3 comments:

  1. best2...muahaha..caya ar kak shai..nanti kalo termengandung lagi...sambung ar citer part anak tue...thehehe

    ReplyDelete
  2. ahaks.. hang tunggu na.. masa diberi dalam 2-3 tahun, kak shai akan pregnant lagi.. bergantung pada hasil bancuhan yang dijalankan. ahahaha

    ReplyDelete
  3. Ehe....tak bagi tau pon. cukuplah tiga tuh, aku yg berdua jer ngan kakak aku pon dah rasa ramai. mihahahha....

    ReplyDelete

Powered by Blogger.