Header Ads

A pR|cE t0 PaY

Lots of things happened to me for the past few days....having a bad day on Wednesday, high fever on Thursday but having lots of fun on Friday and Saturday. Dearest friends, for whatever happened...there's always a price to pay!

Wednesday

Pepagi bangun dah rasa tak sihat... tapi aku bangun gak awal dan bersiap ke pejabat macam biasa. Seharian kat office kena marah teruk-teruk dengan boss...ntah la...memang ada silap kita, tak dinafikan dan mungkin jugak ditambah dengan bad mood my boss, so aku jadi tempat dia lepas geram. Ngadap depan dia dalam akuarium, kena tiaw kaw kaw dan aku tak mahu bercakap apa-apa sangat sebab no point explaining, dia dalam keadaan marah. Tadah je la telinga tu ye.... Sharp 5pm kemas-kemas barang apa yang patut, chow~!! Tak larat sebenarnya... panas makin naik.... dengan stress sangat-sangat.. better off awal. 

Dalam perjalanan balik gelap mata, berenti kejap tepi...relax... fall asleep for a while. Abang langsung tak kisah apa nak jadi dengan kita. Huhu.. sob sob...sedih ni.... Sampai umah carik-carik ubat takde!! Dah abis rupanya!! Alaaaaa..... panadol pun takde ko.... huwaaa.... tahan jer la kan... roadtax dah mati ni, nak ke klinik malam-malam memang tak larat. Niat hati nak mintak tolong abang antar gi klinik. Aku call tak berangkat... sekali dengar-dengar dia dah patah balik jumpa kawan dia. Eeeee... dan dah lewat pun... for whatever reason, aku pun malas nak comment.... I just keep my mouth shut. 

Rasa boring sangat....dengan keadaan badan yang tak larat tapi tak boleh nak tido sebab demam selsema dan batuk, so aku jenguk jap channel 100 Plus. Masuk-masuk jer dengar abang cakap.... "kejap...aku tengok sapa ada dalam...takut mode mode ada..." Haaaa..... lagilah hangin kan kan kan.... I don't mind if other user yang cakap camtu, but not from his mouth dow! Takle nak pikir apa, aku memang takle nak menahan diri dari berkata-kata but still I control myself coz I know it's in public and infront of his friends, aku wajib jaga airmuka dia. So somehow I've tried my very best to control my voice and say that, it's okay for him to carry on coz I will off my zello. Dan aku memang terus off~!! Sakit hati dow.... dan dengan suhu panas badan yang makin meningkat plus tangisan yang dah mula keluar, aku paksa diri tidur....

Thursday

Dari pagi aku bangun sampailah ke petang memang off my phone. Hanya melayan rakan zello yang cari aku untuk pujuk aku pasal kes semalam. Cueh....mana dia...? Buat bodoh jer...mencik tau!! Dalam pada tengah mengutuk tu, panjang umurnya....sms pun masuk tanya ke mana ilang...x beroger.... Aku katalah aku merajuk pasal semalam bla bla bla.... His answer cuma ok tq...ada keje ni. Tu jer??? Eeeeeeee geramnya~!!

Memang aku ni jenis lembut hati gak la...walaupun zahirnya nampak kasar. Aku on gak zello...then dia tegur aku sebab senyap. Somehow...dia memujuk sebenarnya tapi dengan cara dia lew... huhu... ajak aku bersembang then barulah sentuh pasal aku merajuk tu dengan cara dia tersendiri. I admit! Dia memang ada his own charisma and ways of changing my mood from moody to happy, merajuk to smiling again.... and that is one of his strength. 


Malam tu I just found out that one of SN Team private channel ditukar password dan 3 of us tak boleh masuk balik. Kira macam indirectly digugurkan dari team. Nak kata marah tu takdelah...cuma kami terkilan dan kecewa dengan cara pengguguran tu. But aku just reserved it cause I need to hear from them what's the reason....so tunggulah esok harinya nak jumpa my dear friend for explanation.

Friday

Morning tu.... jumpa my friend. I'm surprised cause I thought it's only 2 of us. Surprisingly boleh plak ada 2 orang lagi. However tak membantutkan niat aku untuk bertanya hal sebenarnye. Walaupun abang pesan it's all been prepared, I just wanna give a chance to her... seeing is believing aight? And the result is.... I can't see the truth there... well... I can say most of it is not explanation but more on defending and blaming it back to us. Frustration is already there..... what can I say...naaa...nevermind... that is her choice and it leads me to make my own choice too which is to be standing right beside abang. 

Situations getting worst when there are other people who seems like taking advantage on it. Yes.... I admit that I'm quite rushing and making my own assumption based on hear say. But that is not the point....out of 1, there are few more which are not attended properly and wisely. So with whatever that she said and done, I rest my case. Left her with my last advise as a friend...and let her go with her own decision. 

Oh yeah....spending the whole evening till early morning with the Mafia Team, lead by my dear abang. Having fun with them...lots of talking, jokes yada yada yada... hahaha.... and of coz his surprised gift to me before I left....I love you abang~!! 

Saturday

Aha....we're chit chatting in our channel... I was trying to get his attention and so goes zeera. These 2 guys with their own egos...huh!! Geram la..... then out of sudden zeera and myself were pretending to go out with some other guys....aaaaa..... don't underestimate me... I can be a good actress as well.... lakonan I menjadi betul you.... sampaikan zeera pun teragak-agak, betul ke aku ni berlakon je? Cam real jer ye.... ahahaha 

Abang... kita tau tu abang touching.... geram kat kita.... tapi tak nak tunjuk your jealousy and pretend to be cool.. ahaks... love you abang...!! You make my day! Dan of coz aku bukannya nak tunjuk sangat tanduk aku ni walaupun sebenarnya memang boleh buat macam yang aku lakonkan tu. I have no problem to find someone to company me....just few calls... but I just want to see his reaction. Sayang jugak abang kat kita yew..... Rasa cam nak pelok pelok abang ketat ketat tau~!! 

And today 2nd February 2013, terbentuknya satu team yang dinamakan Ziroloro Mafia Team. Just a few quick setup...dah terbentuk...everyone berikan kerjasama dan segalanya berjalan dengan lancar dan mudah. I am totally happy to hear his great voice having fun with other team mates...erm... itu yang aku nak sebenarnya. For the past few weeks, abang memang agak moody dan frust dengan apa yang berlaku pada dirinya dan rakan-rakannya. But somehow since yesterday evening, dia nampak ceria semula dan akulah orang yang paling gembira dan bahagia tengok perubahannya. Walaupun diberi sindiran tajam dari seorang rakan yang dikenali bertahun-tahun...mengusir dengan cara halus dan terhormat, aku faham bahasa beb!! Tak perlu nak menegakkan benang basah selepas ni dengan memberi alasan ditujukan pada orang lain. You know I'm there and you dare to say it cause you know that I know what you mean. Thank you very much. Berita terima dan faham.... lalu aku pulang ke pangkuan abang ku yang tersayang....duduklah lepak kat channel abang dan juga rumahku syurgaku, Sememangnya Cute. I have no regrets definitely.... wish you good luck...


Ziroloro Mafia Team ~ "Mafia Groups"
This is not a team who are proud of zello setting etc...it is JUST BECAUSE OF FRIENDSHIP

Note: Ngantuk ni.... maafkanlah kalau tunggang langgang sikit ayat-ayat dan grammar kita....ampun :P

No comments

Powered by Blogger.