Header Ads

2nd Assignment


Hari ni kira 1st day of my assignment kat Schlumberger. Lama aku kena tunggu kat reception area tu sebab PIC tak masuk lagi. Hampir kol 10 gak la baru jumpa dengan PIC tu. Ku sangkakan data entry semata rupanya audit nih... smer invoice² lama kene check, kasi tally DO & invoice etc. Perghh... banyak tu....lepas PIC tu brief tentang apa yang aku kena buat, aku pun start la. Aku diberi tempat kat Personnel Department, ada satu meja kat situ. Hari ni aku sorting dan check dulu, esok aku akan dapat lappy untuk key in, tu katanyalah...aku rasa cam report jer sebab all invoices are old invoices.

Kalau masa kat Transocean aritu, office pun cantik gak dan pantry pun bley tahan la hebat gak... but this office lagi gerek sey... nantila maybe aku akan amik pic pantry derang share dengan kowang ek. Menarik ooo... macam² ada... hehehe.

Lunch hour aku ke agency jumpa dengan officer aku la, ada hal sikit, esok pepagi aku kene ngadap lagi. On the way balik tu bley plak terpelecok, tapak kasut tu memang dah haus sebenarnya, jalan lak agak licin, putus siot kasut aku, nasib baik 1 bahagian tali jer putus, still bley jalan la... and luckily aku ada kawan kat rohas perkasa tu so pinjamla selipar dia sementara. Hampeh tol!

Maybe aku dah lama tak keje, 2 bulan gak la tak keje kan... so bila start keje arini, pergh penat giler rasa... sampai umah ni aku memang flat gak la...kojap lagi ni nak tidur... tak larat beb! kakiku sakit semuanya...jauh berjalan kot... keje jalan jer, dari agency ke opis jauh gak tu, pergi balik dari train Raja Chulan ke opis lagi, umah ke station Cahaya lagi to and fro... mau tak tegang urat kaki aku... lama dok umah!! Ikutkan ati aku nak stayback tadi sebab tak banyak sangat dah balance invoice untuk aku cek, kire laju gak la aku buatkan... i can say about 70% siap dah. Tapi pasal penat sangat rasa, tak larat dah wey.. balik je la... maybe esok je aku stayback kalau perlu.


No comments

Powered by Blogger.