Header Ads

Da|Ly D|aRy

Sebagaimana yang pernah aku janjikan, aku akan bercerita pasal aktiviti aku selepas tempoh berpantang. Actually tak banyak manalah aktiviti sementara nak tunggu hari aku balik ke opis semula.
Time cuti sekolah agak-agak kowang apa yang famous? Ar… time cuti sekolah ni memang famous dengan kenduri kawen dan sunat menyunat. Dan aku pun tidak ketinggalan… bukanlah buat kenduri kawen, takda sapa nak kawen pun.. ada anak dara kecik lagi, kalau aku nak kawen, dengan sapa la pulak…bukan takda orang nak…eh… jangan tengok mak tadak mata nyah…. ada orang mau tau… cuma takda tempat aku nak letak laki aku tu… kekekekeke. Actually pada musim cuti sekolah yang lalu aku dan suami bersepakat nak menyunatkan kedua anak lelaki kami, Shahril dan Shahrul.

Dengan kos RM110 seorang di sebuah klinik swasta berhampiran rumah kami, aku dan suami menghantar anak-anak kami termasuklah terselit anak buah aku sowing ni pi menyunat. Ketiga-tiganya pada awalnya nampak ok je…. So first sekali yang masuk dalam bilik doktor Shahril. Memang aku tak nafikan dia ni memang berani ar… aku takde la masuk dalam, tapi dari citer laki aku, Shahril dok berborak dengan doktor, macam-macam ditanya, sakit ke tak, lepas ni nak buat apa dan sebagainya.

Lepas Shahril barulah masuk anak buah aku. Dia ni memang penakut ya rabbi. Tapi tak berbunyik pulak… Cuma kalau toreh muka dengan pisau tu mau tak kuar darah… kekekeke dan finally anak kedua aku, Shahrul. Yang bestnya Shahrul ni masa Shahril kat dalam bilik doctor, dia dok sakat si Hariz (anak buah akula). Macam-macam dia cakap nak takutkan kawan tu… sakat bagai nak rak… bila time dia dah nak masuk, hehehe aku la plak pi sakat dia. Aku kata orang yang masuk last skali paling sakit. Sebab doctor tu dah penat silap-silap dia pelatok jer (pelatok maksudnya tetak). Dah la dia start menangis … kesian… muehehehehehe amik ko…. Dan yang paling besh skali doctor baru pegang anu nya dari luar dah dengar dia menjerit “Sakit!!! Sakit!!!!” muahahahahahha

Lepas bersunat, maka mulalah tempoh berpantangnya… aku tak sangka pulak sunat ni memang tak sakit tapi time nak kencing tu sakit ek… kesian aku tengok anak-anak aku. Sorang-sorang dok teriak bila nak kencing. Laki aku dah siapkan tempat untuk depa ni baring, bagi kain dan sebagainya. Tapi tu la.. kalau dah buas tu buas gak… mana boleh dok diam. Rumah aku sepanjang tempoh depa ni berpantang, memang sentiasa tertutup dari luar. Fenomena dalam umah pulak huhuhu boleh pening kepala aku… mana taknya sana bantal sini bantal, kain ke mana orang ke mana…jalan ke sana sini dengan separuh bogel! Nampaknya makin pelupalah aku lepas ni… kekekekeke


Selepas lebih kurang 2 minggu barulah mereka ni sembuh 98% dan sebagaimana yang aku janjikan pada mereka, sebelum bukak sekolah dan lepas sunat aku akan bawak depa ni pi berkelah. Cadangnya nak bawak depa ni pi PD tapi sebab bajet tak kene, maklumlah nak bayar yuran dan kelengkapan sekolah lagi… so kami takat pi Bukit Lagong je la… jadilah.. budak-budak ni janji seronok jer… tu yang penting.

Dan sebelum aku start keje last aktiviti aku bawak depa ni pi tengok wayang citer Nana Tanjung. Memang lawak dan besh… seronok tengok anak seronok… tulah saat yang paling bahagia as a mother. Duit abis pun tak ralat... better dari bagi kat orang tapi dah ler tipu takmo bayar, ugut kita pulak pastu canang keburukan kita. Hampeh.... semoga Allah memberi petunjuk orang sebegini dan kalaulah si lahanat ni terbaca kat sini, oit aku memang citer pasal hal ko la mangkuk! Ni aku nak habaq aku memang masih lagi tunggu duit aku yang ko janji nak bayaq. Sila bayaq sebelum either one of us mati. Kalau aku mati dulu, aku tuntut kat akhirat, kalau ko mati dulu, aku tuntut kat waris ko. Biar aku menanggung, nama aku nak halalkan AMPUN!!!!

Dan... kisah pagi ni pulak… orang selalu kata kita ni jangan terlalu berhati-hati atau cerewet sangat.. rasanya ada betul gak kot. Selalunya tak pernah lagi aku miss, sebelum aku naik ke rumah, aku akan pastikan kereta lock dan dalam keadaan yang memuaskan. Entah camana malam tadi, lepas dokong anak dan collect barang-barang, aku terus tekan alarm dan naik atas. Rupa-rupanya pagi ni aku tengok kete aku tingkap tak naik!!! Dan kereta aku kene geledah!! Uwwwaaaaaaaa….. apa yang ilang?? Tu yang datang dalam kepala otak aku… dan aku rasa yang masuk ni budak-budak yang cuma nak carik duit dalam kete je la.. duit yang ilang aku rasa dalam 40-50 sen jer, binocular worth RM100-200 plus ilang dan sunglass yang reka khas untuk spec worth RM30-40 jer. RM1 yang tinggal separuh tu tak jadi plak dia amik…. Hehehe dan alhamdulillah… radio aku tak ilang, CD tak ilang dan yang paling penting Touch & Go aku tak ilang… isk banyak duit T&G aku tu… dan siap reload sendiri tu… luckily…. Thank God!

Photo Album:

No comments

Powered by Blogger.