Header Ads

Updates



Hi fellows...lama tak update my blog. Perhaps too busy dengan kerja dan tugas harian, so many things happen for the past few months.


Dari segi kesihatan, after dok berulang keluar masuk Emergency, finally I was been told by the doctor that there are 3 stones in my gallbladder. Solution adalah operation, buang the gallbladder. Ramai jugak kawan² dan kenalan yang propose macam² cara untuk buang batu tu tanpa melalui operation. Malangnya aku pulak rasa cam takut nak cuba or perhaps tiada keyakinan etc. So finally I've decided to just go on with the operation. Sebab bila pikirkan balik, kalau katalah tak buang, the stones tu berjaya dikeluarkan atas usaha² yang telah disarankan, the possibility untuk menghadapi masalah yang sama tetap ada... and I don't want to go through the pain anymore. Biarlah sakit 1 kali lagi hanya disebabkan operation tu kemudiannya I'm free.


I'm still single dan tiada lagi pengganti Azman. Rasanya hati dan perasaan sayang ni masih pada dia, it's just that I realize that it can't be continue anymore. My feelings pada dia tetap sama. Slowly aku maafkan segala kesilapan dia supaya aku tidak ada dendam dan dapat meneruskan kehidupanku dengan lebih mudah dan baik. Takdalah hati yang sakit ni dok teringat² perbuatan dia kan... but aku masih tak dapat lupakan dia. He is still in my mind and my heart. Almost everyday sampai ke hari ini aku masih rindukan dia...I wish he can always be by my side... However, aku tak nakla ikutkan sangat rasa rindu nih, so aku ketepikan dia dalam setiap urusan harian aku dan membiarkan dirinya mengisi setiap ruang mimpi dan masaku di kala aku bersendirian. It's not easy dooowh... but I just have to do it. Redah jer la... buat cam biasa... still enjoying myself walaupun kesan dari terputusnya hubungan tu memang agak banyak dan ketara. Aku dah tak seceria dulu, definitely...tapi tak jugak dalam kemurungan. Just terasa life lebih sunyi dan terasa kosong. Dan kekosongan itu tak mampu diisi dengan keceriaan dan tawa manja anak²ku.


Lately selain dari dia yang sentiasa dalam ingatanku, aku selalu teringat pada Kyrol dan pada Wan yang banyak mewarnai hidupku sebelum nih... Pastinya aku sangat merindui saat² itu. Apabila datangnya berita salah sorang dari mereka ni nak kawen, adoi...sedihnya rasa... but nak buat camana kan... ajal maut, jodoh pertemuan itu adalah di tanganNya. Suka atau tidak, mau atau tidak, kita harus menerimanya dengan redha.


Everyday in my pray, aku mintak padaNya...Kau tenangkanlah hatiku ini selalu, Kau perkuatkanlah lagi iman dan kesabaranku, Kau temukanlah aku dengan seseorang yang dapat membimbingku dan menjagaku hingga ke akhir hayat...Berikanlah aku yang terbaik buatku dunia dan akhirat.... and deep inside I believe, I will find someone walau tak sehebat mana, walau tak berkemampuan mana pun, tapi dia akan menyayangiku dengan penuh keikhlasan dan menjagaku hingga ke akhir hayat kami. Amin...

No comments

Powered by Blogger.